Zuckerberg strânge cureaua: ce decizie ar putea lua, pe viitor, Meta
De la apariția TikTok pe piață, Meta, compania mamă a Facebook, s-a confruntat cu suficiente probleme legate de concurență. În mod evident, gigantul chinez a reușit să detroneze o rețea de socializare care părea de neoprit, pe sistemul „regele a murit, trăiască regele!”.
Cu utilizatori din ce în ce mai inactivi, Meta lui Mark Zuckerberg s-a văzut în postura de a regândi anumite strategii și, pe ici-pe colo, chiar să reducă din banii pe care îi dă. Picajul abrupt suferit de Facebook se vede direct în cifre. Iar când banii se împuținează, trebuie să iei măsuri pentru a te reechilibra financiar, iar pe alocuri chiar să începi regândirea de la zero a conceptelor care, în mod evident, nu se mai pliază pe cerințele de nișă ale momentului.
Ce vrea să facă Meta și care este motivul pentru care a luat această decizie
Meta pare să ia foarte serios în calcul ca, de acum, să plătească mai puțin pentru știrile publicate pe rețelele sale de socializare. Cu toate că această informație nu a fost confirmată oficial, ea fiind obținută „pe sursele” din cadrul companiei, se bănuiește că gigantul ar fi luat această decizie întocmai din pricina multelor probleme financiare cu care se confruntă în acest moment, pe fondul concurenței: TikTok câștigă, pe zi ce trece, din ce în ce mai mult teren, spre marea supărare a lui Zuckerberg.
Cu nevoia de reducere a cheltuielilor în fapt, Meta taie de unde poate. De altfel, decizia ar fi una cât se poate de oportună și în lipsa concurenței care dă bătăi de cap. Se pare că s-ar fi înregistrat o scădere a interesului utilizatorilor față de știri, în ultima perioadă.
Mai mult, nici modificarea constantă a algoritmului Facebook, din ultima perioadă, nu a ajutat prea mult situația, rețeaua de socializare mizând mai degrabă pe postările utilizatorilor „simpli”, pe care le-a prioritizat.